Subject: Vs: Päring Delfist
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: "Eliisabet Voomets" <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Mar 2025 12:55:24 +0300

Tere, Eliisabet!

Ravimiameti peadirektor Katrin Kiisk vastab Sinu küsimusele nii:

„Ei ole selgeid signaale, peale selle, mida sõnavõttudest loeme. Paar
aastat tagasi prooviti sotsiaalministeeriumi haldusalas kõiki allasutusi
kokku panna. Seega, see harjutus on äsja olnud. Samuti on
sotsiaalministeeriumi haldusala eelmisel aastal läbi teinud ka 0-baasilise
eelarvestamise ehk hinnati kõiki teenuseid, nende vajalikkust jne.
Ravimiamet on sarnast ülevaatust teinud omaalgatuslikult ka 2019. aastal.
Selle tulemusena on osade teenuste sagedust vähendatud aga ka erasektorile
üle antud. Mis veel Ravimiametit puudutab, siis riigieelarveline osa
ravimijärelevalves on eos olnud väga tagasihoidlik, kuid ka sellest juba
kärbiti. Just seda arvestades, et peame ise suutma teenustele katteallikad
tagada, oleme alati mõelnud oma teenuseid hoolikalt läbi. Järelevalve on
ammu riskipõhine. Ka uusi lisanduvaid kohustusi (sh riigikaitselisi) oleme
võtnud oma teenuseid ümber prioriseerides.

Lisaks reguleerivad meie tööd pea täies ulatuses Euroopa Liidu õigusaktid
(EL) ning ka töö ise (sh tööjaotus) toimub EL ravimiametite võrgustikus,
mistõttu meie otsuste mõju on kohati EL ülene, ravimitootmise järelevalves
globaalsemgi. Kärpekohti otsides tuleb vaadata, et need ei läheks riigis
teiste eesmärkidega vastuollu - riigi fookus on ka ettevõtluse ja ekspordi
edendamisel ja ravimite ning meditsiiniseadmete arendus ja tootmine on
osaks sellest. Ettevõtted on siin oma tegevust laiendamas, uusi tootjaid
juurde tekkimas.“

Ikka head

Kristi Sarap

Ravimiameti kommunikatsiooninõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saatja: Eliisabet Voomets <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 12. märts 2025 10:27
Adressaat: RA Kommunikatsioon <[email-masked]>
Teema: Päring Delfist

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan teile Delfist. Valitsusel on plaan kärpida avalikku sektorit
viiendiku võrra, sh osad ametid kinni panna. Uurin nüüd, kas teie olete
saanud juba mingeid signaale, et kui palju võidakse teid kärpida/üldse
kinni panna?

Aitäh!

Parimat

Eliisabet Voomets

Delfi reporter

+372 56685210